sobota, 11 stycznia 2020

STUDIUM O HAMLECIE – realizaja oświetelnia spektaklu w reżyserii Radka Stępnia

 STUDIUM O HAMLECIE

na motywach twórczości W. Szekspira i St. Wyspiańskiego


Spektakl dyplomowy studentów IV r.
Wydziału Aktorskiego AST w Krakowie.

Reżyseria: Radek Stępień


Dramaturgia: Konrad Hetel
Scenografia: Paweł Paciorek
Video: Natan Berkowicz
Kostiumy: Aleksandra Harasimowicz
Światło: Aleksandr Prowalinski
Muzyka: Nikodem Dybiński
Piosenka do słów St. Wyspiańskiego: Stanisław Radwan
Ruch sceniczny: Kinga Bobkowska


Występują:
Alan Al-Murtatha, Gabriela Bissinger, Kinga Bobkowska,
Adam Borysowicz, Michał Czyż, Agnieszka Gawlińska,
Anna Jastrzębska, Franciszek Karpiński, Melania Kowalczyk,
Marcin Piotrowiak, Aleksandra Samelczak



Około świąt Bożego Narodzenia przyszedł do mnie Pan Kamiński i oświadczył, że chce grać Hamleta i że chce porozmawiać o Hamlecie. O Hamlecie myślę aż nazbyt często i z przyjemnością mogę porozmawiać o Hamlecie. Od dziesięciu lat go nie czytałem, ale przez długi ciąg czasu wprzódy czytywałem ciągle i wiele ustępów jeszcze umiem na pamięć, i Hamleta — znam.

Więc możemy mówić o Hamlecie.

Czy Hamlet ma być student uniwersytetu?
Czy Hamlet ma być królewicz — dążący do korony?
Czy Hamlet jest to filozof, nie dbający o koronę, i korona byłaby dla niego rzeczą, z którą nie wiedziałby, co zrobić — jak również i z władzą, oddaną sobie?
Czy Hamlet jest to talent artystyczny, filozof, badacz natury ludzkiej i fałszu ludzkiego sędzia?
Czy Hamlet jest powołany do reformy świata
i rządów, opanowanych przez ludzi niegodnych — on jeden godny?
Czy Hamlet li tylko hamletyzuje?

I aktora, i autora obchodziła TRAGEDIA, dramat ich obchodził, los ludzi, LOS LUDZI, i to tych ludzi,
o których mówiła tragedia. Ludzie ci albo rodzili się z legendy i powieści, albo rodzili się z przypomnień tych artystów. Stawali się żywi i mieli swoją wolę.

Ich wola była wszystkim.

Scena służyła, aby ich pokazać.

Do tego jest scena.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz